Všeobecné a smluvní podmínky účasti na expedici

1. ÚDAJE O SPOLEČNOSTI

Horsemenistan identifikuje prodejní místo pod zakladatelkou a provozovatelkou Mgr. Lucií Drdovou, PhD. zapsanou v živnostenském rejstříku v Brně od 22.2.2023, IČO 19088230, neplátce DPH, Renneská třída 418/43 63900 Brno-střed Česká republika.

2. REZERVAČNÍ PODMÍNKY

Všeobecné podmínky pro poskytování průvodcovských služeb během expedice

Tyto všeobecné rezervační podmínky (dále také jen „podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran smlouvy o poskytování průvodcovských služeb během expedice (dále také jen „smlouva“), která je uzavřena mezi průvodcem Horsemenistan (dále také jen „průvodce“) a účastníkem expedice (dále také jen „klient“ nebo “vy”). Průvodce Horsemenistan poskytuje klientovi pouze jednu službu – průvodcovskou službu. Klient si pronajímá koně přímo od místního poskytovatele koní (dále také jen „místní koňák“). Dopravu (včetně letenek a jízdenek na autobus/vlak), ubytování a všechny ostatní služby si klient zajišťuje sám.

3. PROVEDENÍ REZERVACE

Na základě poptávky je zájemce o expedici Horsemenistan zařazen do seznamu potenciálních účastníků expedice. Pokud průvodce usoudí, že existuje reálná šance na uskutečnění expedice, požádá potenciální účastníky o potvrzení probíhající nezávazné přihlášky. Nejpozději při této příležitosti zašle průvodce zájemci o expedici Horsemenistan tyto podmínky. Konečné potvrzení přichází s vyplněnou přihláškou a úhradou průvodcovských služeb.

4. PŘIHLÁŠKA A PLATBA

4.1. Uzavření smlouvy
Uzavření smlouvy předchází provedení nezávislého šetření zájemcem. Pokud zájemce potvrdí svou přihlášku a zaplatí požadovanou zálohu ve výši celkové ceny průvodcovských služeb, je uzavřena smlouva, jejíž nedílnou součástí jsou tyto podmínky, a zájemce se stává klientem. Pokud se tímto způsobem přihlásí na expedici alespoň minimální počet klientů, průvodce oznámí klientům, že se expedice uskuteční. V případě, že počet klientů nedosáhne požadovaného minima, expedice se neuskuteční a průvodce vrátí klientům zálohy v plné výši.

4.2. Dohoda o přesném datu
Po podpisu smlouvy spolu průvodce a klienti komunikují, aby doladili přesné datum začátku expedice tak, aby vyhovovalo všem (nebo co největšímu počtu) klientů, a to i podle dostupných letenek. Přestože je přesné datum expedice určeno později, pohybuje se v širším (cca měsíčním) časovém rámci oznámeném průvodcem a odsouhlaseném klientem ve fázi potvrzování nezávazných přihlášek. Případný nesouhlas klienta s přesným termínem expedice, který má za následek odstoupení klienta od smlouvy, bude proto řešen v souladu s bodem 7.3.1. a 7.3.2. těchto smluvních podmínek.

4.3. Platba
Klient platí průvodcovské služby bezhotovostně převodem na účet provozovatelky Mgr. Lucie Drdové, PhD., č. 1091523003/5500, vedený u společnosti Raiffeisenbank (dále jen „účet průvodce“); oproti vystavené faktuře.

5. POVINNOSTI A PRÁVA VAŠEHO PRŮVODCE

5.1. Povinnosti průvodce

5.1.1. Průvodcovské služby
Průvodce je povinen poskytnout klientovi průvodcovské služby v dohodnutém místě a termínu. Průvodcovské služby spočívají v organizaci výpravy, poskytování informací, pomoci při přípravě zájezdu, pomoci při zajištění cestovních služeb a pomoci při zajištění pronájmu koní. Průvodce naproti tomu neposkytuje další cestovní služby, jako je ubytování, doprava, stravování nebo pronájem koní. Expedice tedy není zájezdem ve smyslu § 2521 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku a klient není chráněn jako účastník zájezdu.

5.1.2. Řešení problémů
Průvodce se snaží řešit vzniklé problémy podle svých možností a schopností.

5.2. Práva průvodce

5.2.1. Právo na zástupce
Průvodce je oprávněn využít k plnění svých povinností zástupce. 

5.2.2. Právo na změnu nebo ukončení programu
Průvodce je oprávněn dle vlastního uvážení změnit nebo ukončit dohodnutý program expedice nebo jeho část v případech, kdy to vyžaduje ochrana života, zdraví nebo majetku některého z klientů nebo jeho vlastní, a to ve všech případech uvedených v bodě 7. „Zrušení nebo změny“.

6. POVINNOSTI A PRÁVA KLIENTA

6.1. Platba průvodcovských služeb
Klient je povinen zaplatit za průvodcovské služby dohodnutou cenu. Skutečnost, že klient průvodcovské služby nebo jejich část z důvodů na jeho straně nevyužije, nezakládá jeho nárok na slevu ze sjednané ceny průvodcovských služeb.

6.2.  Poskytnutí nezbytných informací
Klient se zavazuje při rezervaci expedice poskytnout průvodci úplné a pravdivé informace o svých jezdeckých zkušenostech a schopnostech, o svých zkušenost s péčí o koně a o svém zdravotním stavu v rozsahu nezbytném pro plánování expedice.

6.3. Setkání s průvodcem a skupinou
Klient se setkává se skupinou a odpojuje se od skupiny podle dohodnutého času a místa setkání. Za případné komplikace spojené se zpožděním klienta odpovídá výhradně klient a náhradní doprava ke skupině je plně v kompetenci a na náklady klienta. Průvodce nemůže převzít žádnou odpovědnost za zpoždění klienta při odjezdu domů nebo při příjezdu na začátek expedice. V takovýchto případech se prosím obraťte na svého dopravce.

6.4. Program expedice
Program expedice je stanoven před začátkem expedice pouze rámcově. Klient respektuje, že určitá spontánnost utváření programu v průběhu expedice náleží k samotné expedici. Klient souhlasí i s podstatnými změnami programu, pokud se pro ně průvodce z oprávněných důvodů rozhodne nebo pokud se pro změnu programu vysloví většina klientů.

6.5. Skupinová duše expedice
Klient je povinen řídit se pokyny průvodce a být ohleduplný k ostatním klientům. Klient musí počítat s nutností přizpůsobit některá svá přání a požadavky potřebám skupiny. Klient je povinen podílet se na společném chodu skupiny, zejména společnými činnostmi při vaření, přípravě jídla a péči o koně. Klient se vždy nejprve stará o koně a až poté o sebe. Klient se zavazuje chovat se v souladu s kulturními zvyklostmi dané země. Dále se klient zavazuje: dodržovat zákony a předpisy platné v dané zemi, včetně zákonů a předpisů dopravců a ubytovatelů; řídit se pokyny průvodce tak, aby nedošlo zejména k ohrožení zdraví osob, zničení, poškození, ztrátě nebo odcizení majetku klientů nebo k narušení programu expedice; chovat se tak, aby nedošlo k poškození zdraví nebo majetku na úkor ostatních klientů, spolupracujících osob nebo samotného průvodce; uhradit případnou škodu způsobenou klientem průvodci a/nebo jiným osobám.

6.6. Bezpečné chování

6.6.1. Zodpovědnost
Klient je vždy zodpovědný za svou vlastní bezpečnost. Klient je povinen dbát během jízdy na vlastní bezpečnost a zdržet se všeho, co by mohlo ohrozit jeho vlastní bezpečnost, bezpečnost ostatních klientů nebo bezpečnost koně. Jízda na koni je ze své podstaty nebezpečný sport, který může mít za následek vážné zranění nebo dokonce smrt. I ti nejlépe vycvičení koně mohou reagovat způsobem, který vám může způsobit zranění. Místní koňáci vás mohou požádat, abyste podepsali prohlášení nebo zřeknutí se odpovědnosti, že nenesou odpovědnost v případě, že utrpíte zranění, smrt nebo škodu na majetku. Bez ohledu na to, zda jste požádáni o podepsání prohlášení o zřeknutí se odpovědnosti nebo zřeknutí se práv, místní koňáci ani průvodce nenesou odpovědnost v případě, že utrpíte zranění, smrt nebo škodu na majetku v důsledku nebo v souvislosti s jízdou na koni nebo jakoukoli činností související s koňmi nebo která je jinak způsobena koněm nebo koňmi nebo jakýmkoli jiným zvířetem. Klient se účastní výpravy na vlastní odpovědnost a riziko, zejména po zvážení svého zdravotního stavu, fyzických a psychických schopností a podmínek v cílové destinaci. 

6.6.2. Pokyny
Průvodce nebo místní koňáci vám mohou dát konkrétní pokyny pro zacházení s koňmi v místním prostředí a na klientovi je, aby se vždy řídil/a jejich pokyny. Průvodce si vyhrazuje právo odepřít vám další účast na expedici, pokud jste jej nepravdivě nebo neúplně informovali o vašich jezdeckých schopnostech a vaše setrvání ve skupině by mohlo ohrozit vás nebo další členy skupiny nebo zmařit účel expedice. Klient bere dále na vědomí, že v souladu s místními zákony mohou místní koňáci zapovědět klientovi další jízdu na koni, pokud vyhodnotí, že jeho schopnosti nejsou na dostatečné úrovni, čímž může ohrozit sebe, ostatní nebo koně, případně že jste je neúplně nebo nepravdivě informovali o svých jezdeckých schopnostech. Klient nemá v takovém případě právo na náhradu vynaložených nákladů.

6.6.3. Alkohol
Zejména není dovoleno požívat alkohol na koni a/nebo před jízdou a/nebo se chovat nevhodně či násilně vůči koni. Omezení konzumace alkoholu platí kdykoli dopoledne, během jakékoliv snídaně, oběda nebo odpolední přestávky (zjednodušeně řečeno: víno/pivo/vodku si můžete dát večer, po splnění všech úkolů celého týmu). Porušení tohoto bodu může vést bez předchozího upozornění k okamžitému vyloučení z expedice bez náhrady a bez nároku na organizaci či úhradu dopravy zpět na letiště. 

6.7. Řádné pojištění pro expedici
Klient je povinen uzavřít cestovní pojištění pro případ nemoci a úrazu s dostatečným limitem finančního krytí pro účast na expedici. Rovněž se důrazně doporučuje pojištění zavazadel a pojištění odpovědnosti za škodu. Pokud klient není pojištěn, průvodce není povinen klientovi pomáhat při řešení následků. Pojištění musí zahrnovat i jízdu na koni tak, jak je v rámci expedice vykonávána. To znamená jízda na koni jako hlavní dopravní prostředek, která může být delší než 30 km denně, v odlehlém terénu, bez značených cest, může být i v nadmořské výšce nad 3000 m. Pojištění proto musí zahrnovat i záchranu vrtulníkem. (Věnujte prosím pozornost výjimkám vaší pojišťovny – některé pojišťovny vylučují ze svého pojištění některé konkrétní oblasti v Uzbekistánu, Kyrgyzstánu, Turkmenistánu a Kazachstánu.) Ujistěte se, že jste plně pojištěni, zejména s ohledem na maximální částku pojistného plnění. Klient je povinen před odjezdem poskytnout údaje o své pojišťovně a číslo pojistné smlouvy průvodci pro evidenci. Pokud si výše uvedené pojištění nesjednáte, může průvodce podle svého uvážení vaši rezervaci odmítnout nebo vaši účast na expedici zrušit.  Průvodce v žádném případě nenese odpovědnost za jakékoli výdaje, ztráty nebo škody, které vám vzniknou v důsledku nedodržení tohoto ustanovení nebo požadavků vašeho cestovního pojištění. Pečlivě si přečtěte údaje o pojistné smlouvě a vezměte si je s sebou na dovolenou. Je odpovědností klienta ujistit se, že zakoupené pojištění je vhodné a přiměřené vašim konkrétním potřebám.

6.8. Zavazadla a osobní věci
Zavazadla klienta nesmí přesáhnout velikost sedlových brašen v případě jednoho koně (velikost je individuální a je třeba ji doladit na každé výpravě zvlášť). V případě nákladního koně nesmí zavazadla účastníka přesáhnout přiměřenou hmotnost a velikost, kterou má na sobě nosit konkrétní nákladní kůň. Klient se zavazuje, že se na cestu sbalí rozumně a bez zbytečných kilogramů navíc. Zavazadla nebo jejich obsah nesmí koně poškodit (např. tvrdé předměty jako např. stan NESMÍ být zabaleny na páteři koně nebo v blízkosti vnitřní strany na sedlové brašně) nebo porušovat zákony příslušných zemí. Některé expedice začínají a končí na jiném místě, takže v těchto případech je skutečně nutné vzít si s sebou pouze věci, které budou zabaleny na koni (včetně samotného zavazadla, to by mělo být měkké, skladné a sbalitelné do sedlové brašny). Vaše zavazadla mohou být přepravována za každého počasí na koni nebo vozidly, abyste se dostali do vzdáleného cíle expedice. Přestože průvodce udělá vše pro to, aby s vašimi věcmi zacházel s maximální péčí, může dojít ke ztrátě a poškození zavazadel. Průvodce doporučuje necestovat s cennými věcmi a používat zavazadla určená pro použití v přírodě: lodní vaky, plátěné tašky a měkká zavazadla. Průvodce nenese odpovědnost v případě ztráty, odcizení nebo poškození vašich zavazadel. Pro zmírnění tohoto rizika je vhodné uzavřít řádné pojištění zavazadel. Průvodce doporučuje, abyste měli svůj cestovní pas vždy přímo u sebe. Doporučuje také uchovávat kopii pasu na odděleném suchém místě v zavazadle.

6.9. Vízové a vstupní požadavky
Průvodce Horsemenistanu vám poskytne obecné informace o pasových, zdravotních a vízových požadavcích platných pro destinaci vaší expedice. Klient si však musí ověřit požadavky pro své vlastní specifické okolnosti na příslušných velvyslanectvích a/nebo konzulátech a případně u svého lékaře. Požadavky se mění a klient si musí včas před odjezdem ověřit aktuální stav. Průvodce Horsemenistanu nemůže převzít žádnou odpovědnost v případě, že klientovi bude odepřen vstup do jakéhokoli dopravního prostředku nebo do jakékoliv země z důvodu, že klient nemá u sebe všechny požadované dokumenty nebo jinak nesplnil pasové, vízové, imigrační požadavky nebo zdravotní formality. Ministerstvo zahraničních věcí České republiky zveřejňuje na svých internetových stránkách https://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/aktualni_doporuceni_a_varovani/x2020_04_25_rozcestnik_informaci_k_cestovani.html rady a informace pro cestování do jednotlivých zemí. Důrazně doporučujeme, aby klient před odjezdem pravidelně kontroloval tyto webové stránky a zvážil, jak tyto informace ovlivňují jeho účast na expedici. 

6.10. Zvláštní požadavky, požadavky na stravu, zdravotní stav a omezená pohyblivost
Klient je povinen při rezervaci expedice informovat průvodce o všech zdravotních omezeních, která by mohla mít vliv na jeho schopnost zvládnout expedici. Expedice vyžaduje fyzickou i psychickou odolnost přiměřenou dlouhodobému pobytu v sedle na dlouhé vzdálenosti a ztíženým hygienickým podmínkám.

Pokud má klient nějaké zvláštní přání, měl/a by o tom informovat průvodce při rezervaci. Přestože se průvodce bude snažit předat veškeré odůvodněné požadavky příslušnému dodavateli, nemůže bohužel zaručit, že bude jakémukoli požadavku vyhověno. Nesplnění zvláštního požadavku není porušením smlouvy ze strany průvodce. Potvrzení, že zvláštní požadavek byl zaznamenán nebo předán místním koňákům, nebo uvedení zvláštního požadavku na vaší potvrzující faktuře nebo v jakékoli jiné dokumentaci není potvrzením, že váš požadavek bude splněn. Nabízíme jezdecké pobyty pro zkušené jezdce v odlehlých oblastech, a proto nemusí být expedice vhodné pro osoby s určitým zdravotním postižením, zdravotním stavem nebo sníženou pohyblivostí. 

6.11. Stížnosti a problémy
Má-li klient důvod ke stížnosti v jakémkoli ohledu na svou expedici, musí o tom co nejdříve informovat průvodce, aby měl průvodce možnost zjednat nápravu. Pokud se klient domnívá, že služby průvodce jsou vadné, je povinen tuto skutečnost sdělit průvodci bez zbytečného odkladu a umožnit mu/jí tak zjednat nápravu. Pokud jste i přesto nespokojeni, můžete nám napsat na luci.vonaskova@gmail.com nebo zavolat na +420770778118 a my uděláme vše, co bude v našich silách, abychom vám pomohli.

6.12. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

7. ZRUŠENÍ NEBO ZMĚNY

7.1. Změna ze strany místních koňáků
Ve velmi nepravděpodobných případech může průvodce potřebovat změnit nebo zrušit rezervaci. Nepatrná změna ze strany místních koňáků nebude mít za následek náhradní řešení nebo vrácení peněz. Pokud je průvodce nucen provést významnou změnu, například změnu termínu nebo výrazné snížení standardu ubytování pro celý zájezd nebo jeho významnou část, nebo zrušit vaši dovolenou, může vám nabídnout náhradní řešení. Vzhledem k tomu, že se jedná o jezdeckou dovolenou v divokých a odlehlých místech, průvodce si vyhrazuje právo změnit trasu zájezdu v závislosti na změnách počasí, a to z důvodu vaší bezpečnosti a bezpečnosti koní. Průvodce nenese žádnou odpovědnost za zrušení nebo změnu dohody o koních ze strany místních koňáků, a proto nenese žádnou odpovědnost za jakékoli náklady, výdaje nebo ztráty, které vám vzniknou v důsledku zrušení nebo změny ze strany místních koňáků.

7.2. Zrušení ze strany průvodce

7.2.1. Zrušení z důvodu neočekávaných událostí
Průvodce má právo odstoupit od smlouvy před zahájením poskytování průvodcovských služeb z důvodu vlastního vážného onemocnění nebo úrazu nebo vážného onemocnění, úrazu nebo úmrtí rodinného příslušníka. Stejné právo má průvodce i v případě, že počet klientů z jakéhokoli důvodu klesne pod požadované minimum. V takových případech je průvodce povinen vrátit klientovi celou sjednanou cenu průvodcovských služeb. 

7.2.2. Zrušení rezervace z důvodu nepříjemného chování
Průvodce má rovněž právo odstoupit od smlouvy kdykoli v průběhu poskytování průvodcovských služeb, pokud klient neplní své povinnosti vyplývající ze smlouvy, zejména pokud trvale projevuje známky sociální nepřizpůsobivosti, bezohlednosti, agresivity nebo obtěžování vůči průvodci nebo ostatním klientům, nebo jiným způsobem nedodržuje vhodné chování uvedené v bodech 6.4., 6.5.1., 6.5.2. a 6.5.3. a narušuje průběh expedice. Průvodce má v takovém případě právo odstoupit od smlouvy kdykoli v průběhu poskytování průvodcovských služeb. V takovém případě nemá klient nárok na vrácení sjednané ceny za průvodcovské služby, ani nárok na vrácení části ze sjednané ceny za průvodcovské služby.

7.3. Zrušení nebo změna ze strany klienta

7.3.1. Běžná expedice
Klient má právo odstoupit od smlouvy i bez uvedení důvodu před zahájením průvodcovských služeb. Je však povinen zaplatit:

(a) odstupné ve výši 20 % sjednané ceny, pokud si za sebe najde vhodnou náhradu.
(b) odstupné ve výši 60 % sjednané ceny, pokud za sebe nenajde vhodnou náhradu a odstoupí od smlouvy více než 60 dnů před zahájením poskytování průvodcovských služeb.
(c) odstupné ve výši 100 % sjednané ceny, pokud odstoupí od smlouvy méně než 60 dnů před zahájením poskytování průvodcovských služeb.

7.3.2. Soukromá expedice a soukromá skupinová expedice
V případě soukromé expedice je klient povinen uhradit odstupné ve výši 100 % sjednané ceny, pokud se skupině nepodaří najít vhodnou náhradu za odstoupivšího klienta. Případný nedoplatek odstupujícího klienta před uskutečněním expedice automaticky navýší sjednanou cenu průvodcovských služeb všech zbývajících účastníků soukromé expedice poměrným dílem ve výši „nedoplatek/zbývající počet účastníků“.

7.3.3. Informování o zrušení
Zrušení účasti probíhá pomocí informování průvodce emailem nebo telefonicky o odstoupení z účasti na expedici.

7.3.4. Odstoupení do 14 dnů
Klient má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující (nebo jím určená třetí osoba) zašle nebo potvrdí průvodci závaznou přihlášku na expedici.

8. ODPOVĚDNOST

8.1. Odpovědnost místních koňáků
Místní koňák odpovídá za plnění služeb, které se zavázal poskytnout, v souladu s jejich podmínkami, těmito rezervačními podmínkami, právními předpisy platnými pro dohodu s místním koňákem (což nemusí být české právo) a zákony a normami země, kde se klientova expedice koná. Vyloučení nebo omezení odpovědnosti lze nalézt v podmínkách místních koňáků. V některých zemích nebo státech mohou být určitá omezení a vyloučení odpovědnosti nařízena, povolena nebo schválena zákony dané země nebo státu, které mohou (ale nemusí) být obsaženy v podmínkách místních koňáků.

8.2. Odpovědnost průvodce

8.2.1. Vyšší moc a jiné nepříjemné okolnosti
Pokud není v těchto rezervačních podmínkách výslovně uvedeno jinak, průvodce nemůže převzít odpovědnost ani poskytnout žádnou náhradu, pokud je plnění nebo včasné splnění jeho smluvních povinností znemožněno nebo ovlivněno, nebo vám jinak vznikne škoda nebo ztráta (včetně újmy na životě, zdraví nebo majetku) v důsledku jiných poskytovatelů služeb, třetích stran nebo nepředvídatelných a nepřekonatelných překážek vzniklých nezávisle na vůli průvodce. Průvodce dále nenese odpovědnost za:

(a) majetek účastníků expedice v případě poškození, zničení, ztráty nebo odcizení během expedice (zejména průvodce neodpovídá za případné odcizení nebo poškození dalších zavazadel uložených někde klientem po dobu konání jezdecké expedice).

(b) neudělení víz účastníkům expedice ze strany příslušných zastupitelských úřadů.
(c) jakoukoli škodu, která účastníkovi expedice vznikne v důsledku zpoždění autobusu, vlaku, letadla nebo jiných dopravních služeb
(d) škody, které vzniknou klientovi v důsledku nedodržení interních lékařských předpisů, předpisů států a leteckých společností (např. nedodržení povinnosti mít ve stanovených hodinách negativní PCR test na Covid-19; nedodržení požadavku na očkování proti žluté zimnici při průjezdu endemickými oblastmi atd.)
(e) přímé a nepřímé škody způsobené třetími stranami zajišťujícími přepravu na začátek etapy a po jejím ukončení (např. letecká společnost, hotel atd.).
(f) zásah vyšší moci. To znamená jakoukoli událost, kterou průvodce nemohl ani při vynaložení veškeré péče předvídat nebo se jí vyhnout. Mezi takové události může patřit válka nebo hrozba války, nepokoje, výbuch, občanské nepokoje, skutečná nebo hrozící teroristická činnost, průmyslový spor, přírodní nebo jaderná katastrofa, nepříznivé povětrnostní podmínky, požár a všechny podobné události, které jsou mimo kontrolu průvodce. Vyšší mocí může být i doporučení MZV ČR nebo doporučení ministerstva zahraničních věcí země klienta, aby se vyhnul určité zemi nebo ji opustil. Průvodce nenese žádnou odpovědnost a není povinen hradit žádné náhrady, výdaje ani jiné částky v případě, že plnění nebo včasné plnění jeho povinností vyplývajících ze smlouvy s vámi je znemožněno nebo ovlivněno nebo vám v důsledku neodvratitelných a mimořádných okolností vznikne jakákoli škoda, ztráta nebo výdaj jakékoli povahy. Stejně tak průvodce nenese žádnou odpovědnost za jakékoli nároky, závazky, výdaje nebo ztráty, které vzniknou v důsledku nevyhnutelných a mimořádných okolností nebo v souvislosti s nimi.

9. OCHRANA ÚDAJŮ

9.1. Fotografování
Uzavřením smlouvy o expedici udělujete průvodci souhlas s použitím fotografií pořízených během expedice k propagaci na sociálních sítích a webových stránkách. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat.

9.2. GDPR
Vaše osobní údaje jsou pro nás důležité. Všechny osobní údaje zpracováváme v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR). Pokud máte jakékoli dotazy ohledně toho, jak nakládáme s vašimi osobními údaji, přečtěte si prosím naše zásady ochrany osobních údajů, které najdete na našich webových stránkách na této adrese: https://horsemenistan.cz/gdpr . Pokud si přejete, abychom se vám přestali ozývat, ať už e-mailem nebo jakýmkoli jiným způsobem, napište nám prosím na adresu luci.vonaskova@gmail.com a uveďte, jak si přejete, abychom vaše osobní údaje používali a uchovávali.

10. ROZHODNÉ PRÁVO

Váš vztah s Horsemenistanem, včetně těch částí těchto rezervačních podmínek, které se tohoto vztahu týkají, se řídí českým právem. V případě jakéhokoli sporu, nároku nebo jiné záležitosti jakéhokoli druhu, která vznikne mezi vámi a Horsemenistanem (na rozdíl od sporu mezi vámi a místními koňáky), bude tato záležitost podléhat výlučně soudům České republiky. Váš vztah s místními koňáky bude podléhat rozhodnému právu a soudní příslušnosti uvedené v podmínkách místních koňáků. Obvykle se bude jednat o právo a soudy země konání expedice.

(poslední revize 15.1.2024)